Bangkok Oriëntal City - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anja Zandbergen - WaarBenJij.nu Bangkok Oriëntal City - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anja Zandbergen - WaarBenJij.nu

Bangkok Oriëntal City

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

07 Juli 2014 | Thailand, Bangkok

Vanochtend na het ontbijt met de skytrain naar de Chao Phraya River gegaan. Onderweg naar de skytrain overheerste de geur van eten en afval wat s`morgens vroeg niet echt heel lekker is. Malou werd er zelfs misselijk van. Gelukkig werkte de airco heel goed in de skytrain, waardoor we wat bijtrokken. Met een dagkaart voor de touristboat konden we de hele dag de rivier op en af. Onze eerste stop was bij de Tha Tien Pier waar we de Wat Pho (liggende boedha) en de Wat Phra Kaeo bezocht hebben. Terug op de pier hebben we een koud colaatje gedronken voor 20 baht per stuk (EUR 0,50). Daarna wilde we een bezoek brengen aan The Grand Palace maar deze bleek gesloten tot 14:00 uur. Bovendien hadden we ook geen sokken aan wat wel nodig bleek. Toen maar doorgevaren naar de Wang Lang Pier bij de Wang Lang market waar we heerlijk geluncht hebben bij restaurant “Live Tree” met een prachtig uitzicht over de rivier en het Koninklijk Paleis.

Terug in het hotel hebben de kinderen heerlijk gezwommen en hebben we wat gerelaxt bij het zwembad. Een bezoek aan het hotel waar de film "Hangover 2" is opgenomen mag bij een verblijf in Bangkok natuurlijk niet ontbreken. We hebben er een behoorlijke wandeling aan gehad maar helaas tevergeefs. We waren er niet op gekleed en mochten daarom niet naar binnen. Had ik nou maar mijn tijgerjurkje aan gedaan. Gelukkig hebben we onderweg nog wel kunnen genieten van een heerlijke cappuccino bij Starbucks. Ook die hebben ze hier in Bangkok. Om onze benen enigszins te ontlasten hebben we terug maar een tuktuk gepakt. Ook een hele bijzondere ervaring om op zo`n manier het drukke verkeer van Bangkok te trotseren.
Nog even een spelletje met de kinderen gedaan. Voor morgen staat de fietstocht van Ko van Kessel op het programma.