De parel van het Noorden - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Anja Zandbergen - WaarBenJij.nu De parel van het Noorden - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Anja Zandbergen - WaarBenJij.nu

De parel van het Noorden

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

13 Juli 2014 | Thailand, Chiang Mai

We lagen nog heerlijk te slapen toen de dame van het ontbijt het nodig vond om ons al om 6.30 uur te wekken. Het ontbijt (chocoladekoekjes) smaakten ons allemaal niet.

Om precies 8.15 uur reed de trein het station van Chiang Mai binnen waar we met enige dwang werden verzocht zo snel mogelijk de trein te verlaten. Eenmaal op het perron liepen we samen met de familie Huysen richting de uitgang, waar zij heel vriendelijk werden ontvangen door Mr. Boon, hun chauffeur voor de komende 3 dagen. Helaas voor ons stond er dit keer niemand met een bord waar wij iets van onze naam op herkenden. Wel zagen we een vriendelijke Thai staan met een bord waarop geschreven stond "Kroon Walter", waarvan ik wist dat dat onze buren waren op de River Kwai Jungle Rafts en die met een trein later uit Bangkok zijn vertrokken. Na wat heen en weer gebel, mochten wij inderdaad in zijn auto instappen en werden wij een half uur later bij het Empress Hotel in Chiang Mai afgezet.

Met een plattegrond op zak, zijn we, nadat alle apparatuur op de opladers waren aangesloten, richting de oude stad gelopen. Het was opvallend rustig vergeleken met het altijd drukke Bangkok. Misschien kwam dat wel omdat het zondag is. Onderweg liepen we langs een leuke Amerikaanse jaren 50 lunchroom, genaamd "Butter is Better", waar we heerlijk hebben geluncht. Omdat we s'avonds de bekende avondmarkt in de oude stad wilden bezoeken, zijn we weer bijtijds teruggekeerd zodat er ook nog gelegenheid was lekker te relaxen of nog even een duik in het zwembad te nemen.

Voordat we tegen een uur of 5 vertrokken voor een wandeling van een klein uurtje naar de zondag avondmarkt in de oude stad, hebben we nog wat kleding weggebracht bij een lokale wasserij. Voor iets meer dan 100 baht (€ 2,50) konden we morgen weer een hele tas fris gewassen en gestreken kleding ophalen.

Onderweg naar de markt liepen we ook langs de kraampjes van de dagelijkse avondmarkt, waardoor de wandeling beslist niet saai was. Er waren nu ook aanzienlijk meer mensen op straat. Bas heeft op de markt een zonnebril gescoord die naar bleek later geen lang leven beschoren was. Onze dochter heeft weer wat interessante inkopen kunnen doen voor haar bedrijfje en heeft ook nog wat cadeautjes voor haar vriendinnen en nichtjes gekocht. Toen de lucht steeds donkerder werd en de regen weer eens met bakken uit de hemel kwam, hebben we een restaurantje opgezocht waar we weer echt fantastisch hebben gegeten. Omdat we toch wel behoorlijk moe waren, hebben we voor de terugweg maar de tuktuk genomen. Gelukkig was het inmiddels ook al weer opgehouden met regenen.