De nachttrein naar Chiang Mai - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Anja Zandbergen - WaarBenJij.nu De nachttrein naar Chiang Mai - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Anja Zandbergen - WaarBenJij.nu

De nachttrein naar Chiang Mai

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

12 Juli 2014 | Thailand, Kanchanaburi

Weer om 8 uur met zijn allen aan het ontbijt om daarna nog even het achtergelegen dorpje Mon tribe te bezoeken. Elke ochtend wordt er een kleine olifant vanuit het dorp in de rivier gewassen die gevoed wordt met de overgebleven schillen van de ananas en watermeloen. In het dorp heb ik een prachtige omslagdoek voor weinig op de kop kunnen tikken.

Inmiddels is de batterij van mijn camera volledig leeg en dus tijd om weer naar de bewoonde wereld te gaan. Met al onze bagage gingen we met boten weer terug naar de opstap plaats van 2 dagen geleden. Hier kwam ik nog even ongelukkig ten val omdat ik dwars door een houten plank stapte. Gelukkig kwam ik er met een schaafwond goed van af. Als afsluiting hebben we nog gezamenlijk geluncht waarna de groep zich daarna splitste. Omdat wij als enige familie de nachttrein van 18.10 uur hadden geboekt (de rest om 19.30 uur), vertrokken wij direct na de lunch met een prive taxi richting Bangkok. Helaas was er voor ons geen tijd meer een stukje mee te rijden met de trein over "Death railway".

Gelukkig viel het verkeer mee waardoor wij al om 16.15 op het station aankwamen waar de nachttrein nr. 1 naar Chiang Mai al klaar stond. Onze uiterst vriendelijke en goedlachse gids bracht ons tot in de coupe. Ze hielp ons zelfs met de koffers. Al snel zagen we Peter, Janet en Fleur ook op het station staan. Zij bleken 1 wagon voor ons te zitten dus konden wij vrij gemakkelijk heen en weer lopen. Bij ons bleek de temperatuur echter wel wat aangenamer als bij hun. Fleur heeft s’avonds met Malou nog een film in onze coupe gekeken.