Floating Market - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anja Zandbergen - WaarBenJij.nu Floating Market - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anja Zandbergen - WaarBenJij.nu

Floating Market

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

09 Juli 2014 | Thailand, Bangkok

Onze laatste dag in Bangkok. De taxi naar de Floating Market staat al klaar als wij gaan ontbijten. Na 1 uur rijden, werden we afgezet op een plek wat in de verste verte niet leek op de Floating Market. Voor een boottocht naar de Floating Market moest 1500 baht p.p. afgetikt worden maar wij kregen korting en mochten voor 4500 baht 2 uur rondvaren op de Floating markt. Ondanks dat we hier geen goed gevoel over hadden, hebben we het toch maar gedaan. Stom want achteraf bleek pas dat we enorm opgelicht waren. Op de Floating markt zelf kon je namelijk een boottocht regelen voor 150 baht p.p.
Wat wel heel grappig was, was dat Malou haar nep RayBan zonnebril, die ze gisteren na veel afdingen voor 300 baht op de markt had gekocht, bij instappen stootte waardoor deze in de rivier verdween. De vriendelijke heer die ons hielp met instappen, wilde de bril voor 100 baht uit het water halen. Nog met de negatieve boot ervaring in het hoofd, zei ik "ok, but only when you found it". Hij trok zijn shirt uit, deed zijn riem af en met spijkerbroek sprong hij in het water. Na een paar minuten zoeken had hij de bril gevonden. Voor hem gauw verdiend en voor ons een besparing van 200 baht. Achteraf hoorden we van Fleur dat zij dezelfde bril voor 200 baht had gekocht.

Gelukkig hebben we de dag toch nog goed kunnen afsluiten met een diner samen met Peter, Janet en Fleur die inmiddels ook in Bangkok waren aangekomen.